Nazwa usługi: |
Dofinansowanie usuwania i utylizacji odpadów zawierających azbest |
|
|
Miejsce załatwienia sprawy: |
Prezentacja Usług elektronicznych aleja Zwycięstwa 96/98/ 81-451 Gdynia
|
|
|
Wymagane dokumenty: |
- Wniosek o dofinansowanie osobom fizycznym na realizację prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych
- Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest – podpisana przez właściciela nieruchomości oraz sporządzającego ocenę
- Informacja o wyrobach zawierających azbest – podpisana przez właściciela nieruchomości
- Kserokopia aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki. W przypadku budynku/działki, do którego tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgodę współwłaścicieli
- Mapa terenu z zaznaczeniem budynku będącego przedmiotem wniosku
- Kopia potwierdzenia zgłoszenia w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Siemiatyczach zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynku lub kopii wymaganego pozwolenia na rozbiórkę w przypadku rozbiórki budynku
- Przy finansowaniu ze środków własnych gminy wymagane jest dodatkowo:
- kopia umowy na wykonanie ww. prac, zawartej z firmą posiadającą decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami wydaną przez Starostę; - kopia oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego; - oryginał rachunku (faktura VAT) wystawionego przez przedsiębiorcę za usunięcie i utylizację odpadów zawierających azbest (dokument po opieczętowaniu do wysokości przyznanego dofinansowania będzie zwracany).
|
|
|
Podstawa prawna: |
|
|
|
Formularz elektroniczny: |
|
Formularz tradycyjny |
|