Nazwa usługi: Wydanie decyzji w sprawie umorzenia w części lub w całości: zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę, opłaty prolongacyjnej
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Prezentacja Usług elektronicznych
aleja Zwycięstwa 96/98/
81-451 Gdynia

   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej z zaznaczeniem:
    danych identyfikujących wnioskodawcę:
    • imienia i nazwiska/ nazwy firmy;
    • adresu zamieszkania / adresu siedziby ( kraj, województwo, powiat, gmina, ulica, nr domu, nr mieszkania, miejscowość, kod pocztowy, poczta);
    • numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
    • numeru ewidencyjnego PESEL;
    • numeru statystycznego (Regon)/ dot. przedsiębiorcy;
    • klasy rodzaju podstawowej działalności gospodarczej
    wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD)/ dot. przedsiębiorcy;
    a także:
    • tytułu zaległości podatkowej;
    • okresu powstania zaległości podatkowej;
    • kwotę zaległości podatkowej;
    • sygn. akt oraz datę decyzji określającej / ustalającej wysokość podatku za dany rok;
    • uzasadnienia, w którym należy przedstawić swoją sytuację finansowo-ekonomiczną oraz powód, dlaczego zaległość podatkowa nie została uregulowana;
  • Kopia zeznania podatkowego PIT za rok poprzedzający rok złożenia
    wniosku (wnioskodawcy i ewentualnie współmałżonka)
  • Zaświadczenie o dochodach osób wspólnie zamieszkałych;
  • Rachunki ponoszonych kosztów wraz z dowodami uzasadniającymi ich
    treść (opłata za mieszkanie, gaz, energię elektryczną itp.);
  • Wypełniony o protokół o sytuacji materialnej podatnika ubiegającego się
    o udzielenie ulgi w podatku
  • Dodatkowo, jeżeli ubiegający się jest przedsiębiorcą (każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na formę organizacyjno-prawną) powinien dostarczyć organowi podatkowemu:
    - formularz informacji przedstawianych
    przy ubieganiu się o pomoc publiczną, którego wzór określa załącznik do
    Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r.
    - sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych,
    sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości;
    - informację o otrzymanej pomocy publicznej w okresie
    trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie
    pomocy publicznej / jeżeli podmiot nie otrzymał pomocy publicznej ww.
    okresie to należy złożyć oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy
    publicznej;
   
Podstawa prawna:
   
Formularz elektroniczny:
Formularz tradycyjny